sábado, 28 de marzo de 2009

Síntesi del debat CTS




A. Una nova idea.
Em va sobtar la informació que vaig llegir d’Eudald Carbonell sobretot aquestes paraules que vaig introduir en el debat: la tecnologia és el que ens ha convertit en humans, cap espècie havia aconseguit fins aleshores i cap ha igualat la nostra habilitat per a desenvolupar complicats utensilis. Insisteix en que si no tinguéssim la tècnica, entesa com la capacitat de dissenyar i construir utensilis complexes, “seriamos como monos desnudos sin nada de todo lo que ahora nos rodea”.
I en quant a ciència, tecnologia i societat doncs finalment diria que interactuen entre si i sense alguna d’elles doncs portar a terme les altres i avançar seria impossible.
B. La meva participació:
He tingut en compte els criteris d’avaluació, he realitzat quatre intervencions: una de contingut, dues han estat textuals i gràfiques alhora i la síntesi. En les intervencions gràfiques vaig tenir dificultats en utilitzar CMAP ja que la primera que vaig penjar no es podia veure com una imatge, però immediatament vaig cercar la solució fent proves amb la meva bústia personal fins que vaig aconseguir fer una imatge visible. He intentat sempre argumentar i contrargumentar les meves aportacions textuals, he intentat que els conceptes estiguessin relacionats amb el bàndol verd (encara que ha vegades m’ha costat ja que personalment les meves intervencions haurien estat en un bàndol entremig). Com a aspecte negatiu considero que les meves intervencions haurien d’haver estat més distribuïdes en el temps.
En les meves aportacions he tingut en compte les indicacions que es donaven en quant a l’organització i el funcionament del debat, he fet les meves intervencions de color verd.
També he llegit i treballat el material necessari per a participar en aquest com eren el mòdul, l’article de “ciència, tecnologia i societat: nous interrogants per a la psicologia”, la guia del debat i el document que feia referència a l’argumentació. Abans de fer les intervencions també he preparat la meva participació, llegint els diversos fils de les propostes, triant la conversa on volia participar i les meves aportacions les he preparat off-line ja que he intentat donar i argumentar les meves opinions, he intentat expressar-ho de la millor manera possible corregint també l’ortografia.
- On he intervingut?
puc dir que vaig fer dues intervencions a la carpeta CT escola seguint els fils de informàtica a l’educació infantil i el fil sobre elaboració i transmissió de coneixements. La primera intervenció em va resultar més fàcil de realitzar ja que estava en el bàndol i a favor dels arguments que estava donant però en canvi la segona intervenció em va resultar més difícil ja que intentava defensar que “s’ha de mantenir viva la essència del professor com a transmissor de coneixements” i contraargumentava el bàndol vermell, quan veritablement considero que és més un mediador i guia dels coneixements. Vaig realitzar una tercera a la carpeta Tecnopart seguint el fil Cyborgs a la discoteca intentant argumentar que la tecnologia ens humanitza (quan veritablement personalment m’hagués posicionat en un entremig) i en aquest cas el debat no va tenir molt èxit ja que tots érem del mateix bàndol.
C. Els companys:
En quant als companys d’aula i que han participat en el debat he de dir que totes les aportacions han estat interessants i crec que la majoria han tingut en comte els criteris d’avaluació i s’han posicionat en el seu bàndol. Considero que més que un debat entre uns i altres ha estat un espai per argumentar un bàndol determinat ja que el fet que només es poguessin realitzar 3 intervencions i en dos carpetes diferents ens limitava molt el poder debatir i contraargumentar als nostres companys. Si he de destacar a un company destacaria de la carpeta CT escola – fil elaboració i transmissió de coneixements a la Rosa Tristan ja que a argumentat molt bé el seu bàndol el vermell i posteriorment ens ha contraargumentat les aportacions que havíem fet els del bàndol verd amb respecte, claredat i coneixement.

No hay comentarios:

Publicar un comentario