sábado, 28 de marzo de 2009

PAC 1.3 - Conclusions

El primer article de Doménec i Tirado ens parla de la relació que hi ha entre Ciència, tecnologia i societat. Els conceptes que vaig destacar d’aquest van ser la interacció que s’estableix entre CTS i les diferents perspectives que hi ha (determinisme social – postulat heterogeni (“perspectiva teixit sense costures” i “perspectiva interactiva”. També vaig incidir en el concepte de Saber o coneixement ja que la societat el té, la tecnologia l’aplica i la ciència el genera.

El primer article i el mapa conceptual que vaig realitzar em va servir de base per realitzar el segon, en aquest hi havia nous conceptes a introduir i relacionar amb els que ja havien sorgit en el primer article. Personalment considero que el primer article el vaig entendre força bé i el fet de donar importància a la interacció entre ciència, tecnologia i societat em va permetre mantenir els mateixos conceptes i les relacions que s’establien i continuar introduint els nous conceptes sense cap tipus de dificultat.

Del segon article vaig posar èmfasi en la nova societat de la informació o coneixement i com CTS influeix en aquesta. Vaig introduir nous conceptes com el de Tecnologia Educativa, mostrant les diferents teories: la teoria de la comunicació, teories de sistemes (tecnologia en l’educació i tecnologia de l’educació), les diferents corrents de la psicologia (Gestalt, conductista, cognitivista i constructivista; que estudien els processos psicològics bàsics amb la finalitat de promoure aprenentatges significatius). També que les TE es fonamenten en les TIC i com aquestes influeixen en els diferents sectors de la societat: mon laboral, ocupacional, empresarial i educatiu (les tics s’utilitzen tant el l’educació formal, no formal i informal)

Sens dubta puc dir que el treball realitzat a la PAC 1 m’ha servit per adquirir nous coneixements i per reajustar els pocs coneixements previs que tenia sobre aquest tema: les TIC a la societat del coneixement i la importància de la relació i interació entre CTS.

També he de dir que he utilitzat algunes eines com el programa Cmap, he creat un blog (amb contingut i també tenint en compte l’estètica – malgrat que em queda molt per fer i per aprendre). En quant al programa Cmap m’agradaria dir que la seva utilització ha estat complicada en un inici però posteriorment he anat adquirint més destresa, malgrat això encara em costava una mica el tema de les fletxes. Però he de dir que he conegut una nova eina que m’ha permès representar gràficament els conceptes més rellevants des del meu punt de vista mitjançant mapes conceptuals.

Per finalitzar m’agradaria dir que sempre he tingut dificultats alhora de sintetitzar i cercar els conceptes més rellevants i saber-los relacionar, i en aquest cas també m’ha passat. M’ha resultat complicat cercar la interacció ja que hi havia diverses fonts a consultar i molts conceptes a relacionar. Però finalment estic contenta del resultat, he de dir que l’esforç i el treball a valgut la pena ja que crec que finalment he trobar els conceptes més rellevants i he fet les relacions oportunes.

No hay comentarios:

Publicar un comentario