domingo, 1 de marzo de 2009

AVALUACIÓ INICIAL

Fent referència a la pregunta 8, la meva resposta va ser:

La veritat que no he pensat en adaptar l’entorn de la UOC a les meves necessitats.

En situa't de 0 a 10 vaig indicar:

TE2) L’objecte principal de la Tecnologia Educativa és oferir un bon ventall de tècniques per als docents: ___6___

CC2) Aprenc tant dels companys com dels materials i consultors: ___10___

TC1) Els professionals de l’educació han de ser competents en les tècniques que asseguren la correcta transmissió del coneixement : ___4_____

DT2) La tecnologia es basa en la ciència per la qual cosa és neutral en relació a prejudicis, valors i actituds: __3___

CC1) Les aules de la UOC són una comunitat d’aprenentatge: __10___

DU2) Els debats virtuals suposen perdre força hores amb poc benefici personal: __3___

TE1) La Tecnologia Educativa per a psicopedagogs consisteix en assegurar un bon domini de les TIC: ___4____

DU1) Els debats a la UOC poden millorar moltíssim: __3____

TC2) Les TIC són necessàries per transmetre els continguts als alumnes: ___5_____

DT1) El canvi tecnològic determina el canvi social: ___8_____

En quant al mapa conceptual que vaig fer, aqui el podeu veure:



Per finalitzar dir que a mode de conclusió vaig dir:

El que he escrit és el que crec, però he de dir que hi ha molts aspectes que tinc dubtes i els meus coneixements en el món de les TIC són molt limitats. Davant d’unt tribunal tindria molts dubtes alhora de defensar-me en qualsevol tema que fes referència a les TIC. Crec que després de l’assignatura, evidentment, els meus esquemes s’hauran enriquit i hauran canviat molt.


3 comentarios:

  1. Hola Elisabet! soc en Borja, un company de l'assignatura de la UOC.
    Felictar-te pel blog en primer lloc, i fet això, dir-te que no estic del to d'acord amb la puntuació que has posat en la frase "els professionals de l'educació han de ser competents en les tecniques...". Personalment crec que és molt important coneixer i dominar aquestes técnqiues, ja que ens permeten ampliar el ventall d'espais i escenars d'aprenentatge pels nostres alumnes. En seguim parlant de totes maneres!
    Fins aviat!

    ResponderEliminar
  2. Hola Elisabet! soc la Marina de la UOC. vui fer-te una pregunta respecte a una de les teves frases =)

    DT1) El canvi tecnològic determina el canvi social: 8

    és el canvi tecnològic el que determina el canvi social o és el canvi social que provoca que les tecnologies s'hagin d'adaptar a ell (i per tan com a conseqüència es provoca un canvi tecnològic)?

    ResponderEliminar
  3. COMENTARI FB MORODO:
    Dir-te que estic totalment d’acord amb el comentari que m’has fet, ja que després de llegir la frase (Els professionals de l’educació han de ser competents en les tècniques que asseguren la correcta transmissió del coneixement - 4 - ) la puntuació que ficaria ara seria de 10 ja que estic totalment d’acord, i ja he vist que tú també l'has puntuat amb 10.
    Com es diu en el primer mòdul tendim a considerar els termes tècnica i tecnologia com a sinònims, i en aquest cas a mi m’ha passat això... he caigut a la trampa.
    Evidentment hem de tenir les tècniques necessàries per aconseguir que els nostres alumnes assoleixin tots els coneixements que volem transmetre.

    COMENTARI MARINA:
    Aquí crec que sí que he fet un canvi, actualment la meva puntuació seria de 8. Tenia una concepció força determinista de la tecnologia, en el sentit que creia que allò tecnològic condicionava allò social. Interpretava que certes innovacions tecnològiques provocaven transformacions socials radicals. Però ara ja no ho tinc tan clar, és responsabilitat exclusiva de la tecnologia o és el context històric i sociocultural el que ha contribuït a configurar aquestes noves formes de comunicació? El canvi tecnològic no determina el canvi social perquè la tecnologia no és autònoma ni neutral. Tecnologia i societat no tenen una relació jeràrquica, sinó que estan en contínua interacció, no es pot delimitar clarament on comença una i on acaba l'altra.

    Gràcies i estem en contacte.

    ResponderEliminar