martes, 7 de abril de 2009

Miniactivitat 2.1: conclusió i canvi avaluació inicial

CONCLUSIÓ:

Amb la realització de la PAC1 hem fet un canvi conceptual mitjançant l’experiència i la reflexió. S’ha produït un procés cognitiu de construcció de coneixement vers la relació de quatre conceptes com tecnologia, ciència, societat i educació, i s’ha produït per què hem canviat la manera d’entendre els conceptes i marcs conceptuals. I com ens hem adonat? Doncs analitzant les respostes fetes en l’avaluació inicial i el mapa conceptual realitzat, i com ara, després de l’aprenentatge modifiquem les nostres respostes argumentant-les en funció dels nous coneixements adquirits.

Segons diferents teòrics, la primera condició per a que es produeixi un canvi conceptual és que els alumnes es sentin insatisfets amb les idees prèvies. Personalment he de dir que aquest era el meu cas, tenia concepcions errònies de les noves tecnologies i també de la relació entre Ciència, tecnologia, societat i educació.

El canvi conceptual que s’ha produït és important, i suposo que encara em queda molt per aprendre. Jo crec que el treball que he realitzat m’ha ajudat molt a fer un bon aprenentatge significatiu. Aquest ha existit gràcies a aquesta comunitat d’aprenentatge on he compartit experiències, he defensat teories, he participat en un gran debat sobre CTS intentant sempre argumentar les meves aportacions.

A més a més he de dir que el canvi conceptual ha estat significatiu ja que compleix els principis següents:

· Aprenentatge actiu: ja que he realitzat la lectura dels materials, les aportacions al fòrum i al debat tant dels meus companys com del consultor.

· Aprenentatge col·laboratiu: ja que he anat construint els meus coneixements amb la ajuda dels meus companys/es, les seves aportacions i també les del consultor. De la mateixa manera que jo també he intentat donar la meva opinió a la resta de companys.

· Aprenentatge constructiu: ja que les primeres activitats les vaig realitzar a partir dels meus models mentals basats en coneixements previs. Aquest s’han anat modificant per acomodar les idees noves i també s’han construït nous models de coneixements.

· Intencional: ja que jo volia que es produís aquest canvi, he estat molt interessada i motivada en elaborar les diferents activitats.

· Conversacional: ja que he pogut construir els meus coneixements a partir de les interaccions amb els companys/es.

· Contextualitzat: qualsevol concepte s’ha d’emmarcar dins d’un context sinó se li treu significat.

· Reflexiu: ja que m’ha fet pensar, tot allò que he après i m’ha fet reflexionar sobre els processos i decisions ha estat en les activitats que se’ns ha plantejat, en el debat, en el blog.

Gràcies a tot això i desprès de tanta feina puc dir que crec que s’ha produït un veritable canvi conceptual a més a més d’una ampliació de conceptes. He descobert un gran univers, he millorat i crec que s’ha donat en mi un gran canvi d’actitud i tot gràcies a la tecnologia, als materials, a la comunitat virtual i al treball del consultor i dels companys d’aula.


CANVI AVALUACIÓ INICIAL

Aquests són els meus canvis desprès d’haver llegit les lectures, haver participat en el debat CTS, en el fòrum, entre d’altres aspectes.

TE2) L’objecte principal de la Tecnologia Educativa és oferir un bon ventall de tècniques per als docents: ___6___

CC2) Aprenc tant dels companys com dels materials i consultors: ___10___

TC1) Els professionals de l’educació han de ser competents en les tècniques que asseguren la correcta transmissió del coneixement : ___4_____ 10 En quant a la TC1 he de dir que vaig caure en les preguntes trampa ja que vaig entendre tècniques com a sinònim de tecnologia, després de llegir les lectures, participar en el debat, en el fòrum i en el blog, la meva opinió ha canviat ja que estic totalment d’acord amb l’afirmació.

DT2) La tecnologia es basa en la ciència per la qual cosa és neutral en relació a prejudicis, valors i actituds: __3___ La neutralitat de la tecnologia és un dels mites més assumits en la nostra societat referent a les tecnologies exposats per Cabero. S’ha de tenir en compte que “cap tipus de tecnologia es desenvolupa en el buit, sinó en un espai sociohostòric, cultural i polític concret”.

CC1) Les aules de la UOC són una comunitat d’aprenentatge: __10___10 I a més permeten un aprenetatge actiu, col·laboratiu i constructiu.

DU2) Els debats virtuals suposen perdre força hores amb poc benefici personal: __3___2 Ens ajuden a que l’aprenentatge sigui més significatiu.

TE1) La Tecnologia Educativa per a psicopedagogs consisteix en assegurar un bon domini de les TIC: ___4____

DU1) Els debats a la UOC poden millorar moltíssim: __3____8 Respecte la DU1 pujaria la meva puntuació (DU1: 3>>7), ja que he pogut comprovar que és cert que els debats poden millorar, especialment amb les noves pautes d'argumentació o l'argumentació en forma gràfica. Els debats virtuals funcionen si hi ha una bona organització, amb les pautes i normes que s’han de seguir. Aquest ha estat el primer debat que he fet a la UOC ben organitzat, amb carpetes i fils a escollir, amb participacions argumentades.

TC2) Les TIC són necessàries per transmetre els continguts als alumnes: ___5_____

DT1) El canvi tecnològic determina el canvi social: ___8_____2 En la DT1 S’ha produït un canvi conceptual. Vaig puntuar amb un 8 la pregunta si el canvi tecnològic determinava el canvi social. Aquí crec que jo sí que he fet un canvi. Tenia una concepció força determinista de la tecnologia, en el sentit que creia que allò tecnològic condicionava allò social. Interpretava que certes innovacions tecnològiques provocaven transformacions socials radicals. Però ara ja no ho tinc tan clar, és responsabilitat exclusiva de la tecnologia o és el context històric i sociocultural el que ha contribuït a configurar aquestes noves formes de comunicació? El canvi tecnològic no determina el canvi social perquè la tecnologia no és autònoma ni neutral. Tecnologia i societat no tenen una relació jeràrquica, sinó que estan en contínua interacció, no es pot delimitar clarament on comença una i on acaba l'altra.



1 comentario:

  1. Ei! M'encanta com has anat modificant la teva puntuació!!!!!!
    Pell de gallina!!!!

    ResponderEliminar